aku

aku

Saturday 26 April 2014

:: Kerana Aku Seorang Wanita ::

Assalammualaikum..
semoga semuanya baek sahaja...
dah lama xmenaip kat blog nih...
i've been busy.. busy handling my new life..
new schedule...
new environment around new people...

but Alhamdulillah Allah banyak memudahkan segala..

 puisi "kerana aku seorang wanita ini" was written by me on 25/4/2014 while waiting for my project supervisor Dr Husni.. :)
ilham datang tiba2.. so i maen tulis jerk then i baru susun rangkap hahaha
nampak sgt x profesional kan.. huhu

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kerana aku seorang wanita...
punya hati sensitif seperti dikata..
kerana aku tidak sempurna..
sering khilaf dan sering alpa..

kerana aku seorang wanita..
punya peribadi yang biasa-biasa...
tidak sempurna iman dan agama..
jangan disanjung lebih dariNya..

kerana aku seorang wanita..
tidak menolak suatu cinta..
kerana aku tidak bisa..
tanpa cinta dariNya..

kerana aku seorang wanita..
punya peribadi yang biasa-biasa,,
kupohon ehsan & kasihNya..
moga dibimbing ke jalanNya..

kerana aku seorang wanita..
akan ku pelihara segalaNya..
harap aku cuma syurgaNya..
moga mujahadah membwaku ke sana..

kerana aku seorang wanita..
mana mungkin menolak cinta adamnya..
kerana bahagia hakiki hendaknya..
cinta Illahi diutama..

kerana aku inginkan bahagia hakiki...
biar kekal hingga akhrawi..
bukan cinta sekadar duniawi..
kelak binasa jasad & diri..

ingatlah wahai seorang wanita..
letakkan iman di dalam dada..
ingat Allah sentiasa ada..
In Shaa Allah syurga menanti disana..

:)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

p/s : dedicated to all women out there..
      : plz take care..
      : jaga diri jaga iman
      : In Shaa Allah kita ketemu syurgaNya..
 
 

4 comments:

  1. Replies
    1. most welcome :)
      *hope dpat buangkan verifying code apabila komen spya pmbaca mudah meletakkan komen dibawah :)
      **cadangan hehe

      Delete
    2. oooo cm na nk buang at? hee xreti.. :p

      Delete